Чому Майнінг криптовалюта Ripple недоступний

Але це ж криптовалюта

Стандартна асоціація: криптовалюта одно Майнінг. По-перше, вона виникає у кожного, хто лише чув ці слова, але взагалі нічого не знає про цей ринок. В даному випадку це можна пробачити. Головне, щоб вони не стояли до останнього, що добувати Ripple (вірніше токени платформи — XRP) реально.

По-друге, часто вона з’являється у новачків ринку. В даному випадку це взагалі дивно. При вивченні криптовалюта і принципів їх роботи будь-яка стаття або навіть експерт в цій області одним з пунктів обов’язково розповість про Майнінг. Адже ринок почав існувати з біткоіни, який побудований на Майнінг.

Відповідно, новачків теж можна пробачити. Вони ще не встигли розібратися з основами роботи крипти і блокчейна, а тут виявляється в топ-3 є проект, який з блокчейном пов’язаний опосередковано, а до Майнінг взагалі відношення не має.

Але ось проблема саме в останній категорії людей. Є такі користувачі, які більш-менш знайомі з ринком, але не вивчали нюанси багатьох проектів, навіть таких як Ріппл. Ви з ними спілкуєтеся, розумієте, що людина розбирається в темі, але як тільки доходить до чогось більш конкретного, виявляється, що це чайник.

Ось таким користувачам пробачити подібну помилку можна. Якщо вже цікавитися ринком, а тим більше говорити про нього в суспільстві, то такі речі, як відсутність Майнінг на топової криптовалюта потрібно знати.

Чому його немає

Можна було б сказати, що це питання до розробників. Але вони дали повні пояснення такого рішення. Що цікаво, воно дозволило зробити мережу Ріппла в рази краще того ж біткоіни. Але зараз не про це. Причини наступні:

  • особлива і унікальна концепція;
  • інша специфіка узгодження;
  • закінчена емісія;
  • інше завдання комісії.

концепція

Отже, Ріппл є централізованою мережею з розподіленою базою даних. У ній записуються всі рахунки, а також операції по проведених транзакціях і, відповідно, залишки коштів на кожному обліковому записі. Тому користувачі не беруть участі в створенні блоків, а значить і Майнінг не потрібен.

Більш того, блокової системи, як такої, тут немає. Транзакції засновані на трьох стовпах: шлюзи, шляхи і довірені вузли. Шлюзи є таким собі провідником грошей в мережу. Коли користувач зараховує кошти, шлюз додає про це інформацію в базу, після чого баланс поповнюється.

Шляхи відповідають за здійснення транзакції. Тобто, при відправці XRP вони потрапляють на шлях, чимось схожий на банківський переказ. Однак замість кореспондентських рахунків і банківської перевірки тут працюють довірені вузли.

Вони, по-перше, керуються інформацією, яку дають шлюзи. Завдяки цьому можна дізнатися, чи дійсно була відповідна сума на акаунті відправника. По-друге, коли транзакція потрапляє на шлях, вони перевіряють її правильність, після чого дають підтвердження.

Кінцем шляху є отримання повідомлення одержувача про зарахування коштів. Більш того, особливістю такої системи є можливість скасування транзакції. Про завершення транзакції надходить сигнал і відправнику. Якщо він розуміє, що переклад помилковий, то може його скасувати протягом певного часу.

узгодження

На шляху є ще один етап, який проходить врівень після перевірки транзакції довіреними вузлами. Узгодження відбувається між джерелом (він же відправник), кінцевим користувачем (одержувач) і Ripple Connect (центральний сервер платформи).

Саме на цьому етапі сума переказу фіксується і змінити її не можна. Після цього генеруються коди, які надають доступ до проведення транзакції. Коли всі три сторони її узгодять, буде здійснено переведення. При цьому, він проводиться одночасно для всіх сторін.

Таким чином, кошти списуються з одного балансу і записуються на інший одночасно. У той же момент в реєстрі з’являється інформація про відповідну угоду. При такій системі Майнінг не потрібен, оскільки він лише ускладнить операцію.

емісія

Зазвичай, нагородою за Майнінг є енну кількість монет. Таким чином користувачі не тільки формують блоки і записують в них транзакції, але ще і поповнюють загальна кількість монет в обігу.

Однак в Ріппл емісія не тільки обмежена, але і проведена. Випущено 100 мільярдів XRP одним разом. Майже 40 з них на руках у користувачів. 20 назавжди заморожені розробниками на випадок нестабільності проекту. Ще 40 в розпорядженні Ripple Labs і призначені для розвитку проекту.

Оскільки Майнер нічим нагороджувати, то і працювати вони не захочуть.

завдання комісії

Ви скажете, що можна видавати кошти від комісії в якості премії. Адже мережа Ріппла не так вимоглива до споживання електроенергії, тому цього має цілком вистачити. Представники NEM саме так і зробили.

Однак в NEM вона становить 0.1% від суми переказу, а значить має якусь цінність. У Ripple ж комісія складає всього 0.00001 XRP. Тобто, щоб заробити хоча б 1 токен, користувачеві доведеться обробити 10 000 транзакцій, на що звичайний комп’ютер не здатний.

Більш того, в цій мережі вона відіграє швидше захисну роль, ніж є платою за використання послуг. При проведенні транзакції ця частка просто згоряє. Адже завдяки можливостям мережі (а саме, пропускної спроможності) її підвищення не потрібно, як це роблять в біткоіни для прискорення обробки.

Захисна функція полягає в тому, що зловмисникам навіть при такій дрібниці невигідно здійснювати DDoS-атаки на сервера платформи шляхом формування великої кількості транзакцій.

По-перше, для цього потрібно створити не менш як 1500 перекладів. А з огляду на швидкість обробки, обсяги збільшуються, щоб атака була успішною і поклала мережу надовго, а не на кілька секунд.

Таким чином, атакуючий змушений витратити велику кількість ресурсів машини на одночасне створення транзакцій, що вже саме по собі тягне чималі витрати. Так до всього цього додасться ще й купа комісій, які просто згорять. Тобто, навіть у разі успіху їх не можна буде повернути.

Тому подібні атаки будуть просто збитковими. Зовні все здається дуже простим. Але завдяки цьому забезпечується висока стійкість мережі. І саме тому Майнінг в цій системі просто не актуальний. Адже вона з його функцій як раз захисна.

Немає Майнінг — немає проблем

Спочатку, такий спосіб обробки транзакцій як Майнінг, повинен був забезпечити високу надійність мережі, а також швидкість переказів. Але в ньому ж, як виявилося, і полягає головна проблема.

Він побудований на наданні обчислювальних потужностей безліччю користувачів. При цьому, їх кількість зростає через популярність процесу як способу заробітку. Відповідно, збільшуються і вимоги мережі, оскільки в кожної криптовалюта блок повинен бути знайдений за конкретний проміжок часу.

Чим більше користувачів, тим вище складність, тим більше треба ресурсів. Поступово багато користувачів розуміють, що їх обладнання не витягує таку складність і кидають здобич. Це призводить до перевантаження системи і затримки в транзакціях.

Звичайно, потім складність знижується, все стає на свої місця. Але це надає нову хвилю слабших Майнер. І все починається спочатку. Таким чином система стає досить нестабільною.

Більш того, інша каста, з великими можливостями, концентрує у себе велику кількість потужностей. У підсумку, вони стають ближче до атаки 51% крок за кроком. Вона повністю руйнує децентралізацію, що призводить до контролю над системою в одних руках. При цьому, дізнатися кінцевого Майнера неможливо. Єдиний вихід повернути децентралізацію — збільшити свої потужності іншим користувачам.

Все це призводить до великих витрат. Через це збільшується споживання електроенергії. І рентабельність Майнінг поступово знижується. Розробники Ripple прекрасно це розуміли. Тому побудували мережу на консенсусі, який ідеально працює без Майнінг у всіх сенсах.

Ну і що, то централізований? На приватність і безпеку користувачів це ніяк не впливає. Зате мережа працює стабільно, а споживання електроенергії не збільшується. Більш того, зосередження контролю в руках невідомого неможливо. Хіба така система може стати поганий?

Ссылка на основную публикацию